Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole

Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole

Cele: Celem usługi jest: poznanie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej, nabycie umiejętności skutecznej komunikacji i rozpoznawania ról zespołowych oraz umiejętności efektywnej pracy w zespole, nabycie umiejętności identyfikowania błędów w komunikacji, poznanie zasad skutecznej i efektywnej współpracy.

 Ramowy program usługi:

  1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się:
    • proces komunikacji i jego etapy
    • znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
    • techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się
  1. Zasady skutecznej komunikacji:
    • autoanaliza własnego stylu komunikowania się
    • błędy w komunikacji
    • bariery komunikacyjne
  1. Efektywne prowadzenie rozmów:
    • rola nadawcy i odbiorcy
    • czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami
    • aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji
    • czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi
    • sztuka zadawania pytań
  1. Asertywność
    • co to jest asertywność
    • typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
    • budowanie komunikatów „ja”.
  1. Złote zasady dobrej komunikacji i współpracy w zespole.

Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia:

  • poznanie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej
  • właściwe dobieranie odpowiednich sposobów komunikacji do sytuacji
  • właściwie interpretowanie komunikatów niewerbalnych
  • znajomość i właściwe stosowanie w praktyce zasad skutecznej i efektywnej pracy
  • identyfikowanie błędów w komunikacji

Grupa docelowa: Usługa ogólnodostępna dla wszystkich, którzy chcą podnieść swoje umiejętności interpersonalne. Zalecane uczestnictwo wszystkich pracowników firmy.

Czas trwania: 12 godzin (2 dni)