Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole
Cele: Celem usługi jest: poznanie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej, nabycie umiejętności skutecznej komunikacji i rozpoznawania ról zespołowych oraz umiejętności efektywnej pracy w zespole, nabycie umiejętności identyfikowania błędów w komunikacji, poznanie zasad skutecznej i efektywnej współpracy.
Ramowy program usługi:
- Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się:
- proces komunikacji i jego etapy
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się
- Zasady skutecznej komunikacji:
- autoanaliza własnego stylu komunikowania się
- błędy w komunikacji
- bariery komunikacyjne
- Efektywne prowadzenie rozmów:
- rola nadawcy i odbiorcy
- czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami
- aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji
- czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi
- sztuka zadawania pytań
- Asertywność
- co to jest asertywność
- typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
- budowanie komunikatów „ja”.
- Złote zasady dobrej komunikacji i współpracy w zespole.
Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia:
- poznanie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej
- właściwe dobieranie odpowiednich sposobów komunikacji do sytuacji
- właściwie interpretowanie komunikatów niewerbalnych
- znajomość i właściwe stosowanie w praktyce zasad skutecznej i efektywnej pracy
- identyfikowanie błędów w komunikacji
Grupa docelowa: Usługa ogólnodostępna dla wszystkich, którzy chcą podnieść swoje umiejętności interpersonalne. Zalecane uczestnictwo wszystkich pracowników firmy.
Czas trwania: 12 godzin (2 dni)