Narzędzia i techniki sprzedaży
Cele: poznanie podstawowych i zaawansowanych technik i narzędzi sprzedaży, w szczególności:
- podniesienie kompetencji w zakresie profesjonalnej sprzedaży bezpośredniej i telefonicznej,
- opanowanie technik sprzedaży produktów, rozwój umiejętności w zakresie sprzedaży wiązanej i uzupełniającej oraz prospectingu.
Ramowy program usługi:
- model sprzedaży relacyjnej 3W
- rola handlowca w procesie sprzedaży
- budowanie długotrwałych relacji z klientem
- wpływ typologii klientów na sposób sprzedaży
- główne zasady komunikacji w sprzedaży
- jak skutecznie badać potrzeby klienta
- jaką rolę mają pytania w rozmowie handlowej
- aktywne słuchanie klienta
- jakie są różnice między cechą, zaletą i korzyścią
- język korzyści w rozmowie handlowej
- jak pracować z obiekcjami klienta
- jak skutecznie zamykać sprzedaż
Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia:
Uczestnicy po ukończeniu szkolenia będą:
- postrzegać sprzedaż jako proces oparty o rozumienie potrzeb klientów
- potrafili rozpoznać oczekiwania klientów na płaszczyznach merytorycznej i psychologicznej
- samodzielnie planować przebieg procesu sprzedażowego w oparciu o etapy rozmowy handlowej
- skuteczniej komunikować się z klientami
- potrafili wykorzystywać metody perswazji podczas rozmów handlowych
- niwelować negatywne zjawiska , w tym opór klientów przed zakupem
- potrafili poszukiwać optymalnych sposobów skutecznego argumentowania i przeciwdziałania pojawiającym się zastrzeżeniom
- oceniać efektywność zastosowanych w praktyce rozwiązań, modyfikując je odpowiednio, w zależności od zdefiniowanego celu
Grupa docelowa: Pracownicy sprzedaży, przedstawiciele handlowi, managerowie odpowiadający za sprzedaż
Czas trwania: 16 godzin (2 dni)