Narzędzia i techniki sprzedaży

Narzędzia i techniki sprzedaży

Cele: poznanie podstawowych i zaawansowanych technik i narzędzi sprzedaży, w szczególności:

  • podniesienie kompetencji w zakresie profesjonalnej sprzedaży bezpośredniej i telefonicznej,
  • opanowanie technik sprzedaży produktów, rozwój umiejętności w zakresie sprzedaży wiązanej i uzupełniającej oraz prospectingu.

 Ramowy program usługi:

  1. model sprzedaży relacyjnej 3W
  2. rola handlowca w procesie sprzedaży
  3. budowanie długotrwałych relacji z klientem
  4. wpływ typologii klientów na sposób sprzedaży
  5. główne zasady komunikacji w sprzedaży
  6. jak skutecznie badać potrzeby klienta
  7. jaką rolę mają pytania w rozmowie handlowej
  8. aktywne słuchanie klienta
  9. jakie są różnice między cechą, zaletą i korzyścią
  10. język korzyści w rozmowie handlowej
  11. jak pracować z obiekcjami klienta
  12. jak skutecznie zamykać sprzedaż

Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia:

Uczestnicy po ukończeniu szkolenia będą:

  • postrzegać sprzedaż jako proces oparty o rozumienie potrzeb klientów
  • potrafili rozpoznać oczekiwania klientów na płaszczyznach merytorycznej i psychologicznej
  • samodzielnie planować przebieg procesu sprzedażowego w oparciu o etapy rozmowy handlowej
  • skuteczniej komunikować się z klientami
  • potrafili wykorzystywać metody perswazji podczas rozmów handlowych
  • niwelować negatywne zjawiska , w tym opór klientów przed zakupem
  • potrafili poszukiwać optymalnych sposobów skutecznego argumentowania i przeciwdziałania pojawiającym się zastrzeżeniom
  • oceniać efektywność zastosowanych w praktyce rozwiązań, modyfikując je odpowiednio, w zależności od zdefiniowanego celu

 Grupa docelowa: Pracownicy sprzedaży, przedstawiciele handlowi, managerowie odpowiadający za sprzedaż

Czas trwania: 16 godzin (2 dni)