Jak skutecznie zarządzać satysfakcją i lojalnością Klientów

Jak skutecznie zarządzać satysfakcją i lojalnością Klientów

Cele: Szkolenie koncentruje się na praktycznych rozwiązaniach stosowanych w wiodących organizacjach w zakresie badań satysfakcji i lojalności Klientów i działań podejmowanych w celu zapewnienia ich wzrostu.

Ramowy program usługi:

  1. Satysfakcja, a lojalność – wprowadzenie
    • Customer Satisfaction Index (CSI)
    • Net Promoter Score (NPS)
    • Critical Incident Technique(CIT)
  2. Czynniki wpływające na satysfakcję i lojalność Klientów
  3. Cele i korzyści badań satysfakcji i lojalności
  4. Wpływ satysfakcji na wyniki finansowe
  5. Wymagania normy ISO 9001
  6. Metody zbierania danych
    • formułowanie pytań
    • budowanie ankiet i scenariuszy rozmów
    • CATI, CAVI, grupy focusowe, wywiady grupowe, inne źródła danych
    • najczęściej popełniane błędy
  7. Metody analizy danych
    • skala Likerta
    • błąd badania
  8. Badania satysfakcji i lojalności – i co dalej?
    • działania usprawniające
    • budowanie przewagi konkurencyjnej
  9. Przegląd najlepszych praktyk -przykłady modeli stosowanych w wiodących firmach z sektora usługowego
  10. Podsumowanie

Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie:

  • znać wytyczne normy ISO9001 w kontekście badań satysfakcji i działań korygujących
  • umieć stosować wiele metod badań satysfakcji i lojalności
  • stosować odpowiednie metody analizy danych
  • umieć uniknąć najczęściej popełnianych błędów
  • samodzielnie przygotowywać badania satysfakcji i lojalności (ankiety, scenariusze rozmów)

Grupa docelowa: Kadra zarządzająca, kadra kierownicza i specjaliści działów marketingu, obsługi klienta, wsparcia sprzedaży, reklamacji, jakości, analiz.

Czas trwania: 12 godzin (2 dni)