Jak skutecznie zarządzać reklamacjami Klientów
Cele: szkolenie koncentruje się na praktycznych rozwiązaniach stosowanych w wiodących organizacjach w zakresie zarządzania reklamacjami i podejmowaniu działań usprawniających. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak efektywnie zarządzać reklamacjami, jak identyfikować ich główne przyczyny i wdrażać usprawnienia w organizacji. Istotnym elementem szkolenia są działania zapobiegawcze i prewencyjne w celu uniknięcia reklamacji. Omówimy także jak efektywnie badać satysfakcję Klienta z procesu reklamacyjnego.
Ramowy program usługi:
- Reklamacja to prezent – wprowadzenie
- Wymagania ISO 9001 i ISO 10002
- Budowanie modelu obsługi reklamacji
- reklamacja z perspektywy Klienta i firmy
- jak przyjąć reklamację
- agregacja danych
- analiza danych
- efektywna komunikacja
- działania usprawniające – proces ciągłego doskonalenia produktów i usług
- Proces reklamacyjny – kluczowe wskaźniki
- wskaźniki ilościowe
- wskaźniki jakościowe
- zgodność z regulacjami
- Identyfikowanie przyczyn
- narzędzia analizy reklamacji (5W2H, Metoda 8G, diagram Ishikawy -przyczynowo- skutkowy, analiza Pareto
- najczęstsze przyczyny reklamacji
- Reklamacja i co dalej? „Nie zamiatamy pod dywan”
- Rekomendacje
- definiowanie priorytetów
- doskonalenie produktów i usług – proces ciągłego doskonalenia
- Jak się ustrzec przed reklamacją – działania prewencyjne
- Satysfakcja Klientów z procesu reklamacyjnego
- jak badać
- co, kiedy i jak komunikować Klientom
- Najczęściej popełniane błędy
- Przegląd najlepszych praktyk – innowacyjne metody zarządzania reklamacjami- przykłady modeli stosowanych w wiodących firmach z sektora usługowego
Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie:
- rozumieć wytyczne norm w zakresie obsługi reklamacji i ciągłego doskonalenia
- posiadać umiejętność planowania procesu reklamacyjnego
- posiadać świadomość szerokiego spektrum możliwości korzystania z narzędzi analizy przyczyn reklamacji
- identyfikować najistotniejsze przyczyny reklamacji
- zastosować odpowiedni sposób komunikacji z klientem
- znać i zastosować metody badań satysfakcji z procesu reklamacyjnego
Grupa docelowa: kadra zarządzająca, kadra kierownicza i specjaliści działów jakości, reklamacji, serwisu, analiz, obsługi klienta, Contact Center, wsparcia sprzedaży, marketingu.
Czas trwania: 12 godzin (2 dni)