Jak budować architekturę procesową i wdrażać zarządzanie procesowe w firmie

Jak budować architekturę procesową i wdrażać zarządzanie procesowe w firmie

Cele: poznanie praktycznych rozwiązań stosowanych w wiodących organizacjach w zakresie budowy architektury procesowej i wdrażania zarządzania procesowego.   Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak efektywnie budować strukturę procesów, jakie wykorzystywać narzędzia i jak powinien wyglądać optymalny model procesowy w firmie. Istotnym elementem szkolenia jest przegląd ról w systemie zarządzania procesami.

 Ramowy program usługi:

  1. Wprowadzenie- co to jest proces? Dlaczego warto wdrażać zarządzanie procesowe w firmie?
  2. Model zarządzania procesowego w firmie
    • struktura procesów
    • przegląd stosowanych architektur
  3. Podział procesów: procesy podstawowe, zarządcze i wspierające, megaprocesy, procesy strategiczne, podprocesy, procesy operacyjne
  4. Zasady organizacji procesów, zasady zarządzania procesami
  5. Role w procesach: zarząd, sponsor, właściciele, ekspert
  6. Cele i mierniki procesów: cele/ produkty procesów, zakres procesu, KPI
  7. Przeglądy procesów: zakres przeglądów, częstotliwość, odpowiedzialni

Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia:

Uczestnicy po ukończeniu szkolenia będą:

  • rozumieć pojęcie zarządzania procesowego
  • znać strukturę procesów i architekturę procesową
  • znać i stosować podstawowe zasady  organizacji procesów
  • rozumieć role w systemie zarządzania procesowego

Grupa docelowa: Kadra zarządzająca, kadra kierownicza wszystkich działów, specjaliści działów jakości, reklamacji, serwisu, analiz, obsługi klienta, Contact Center, sprzedaży, wsparcia sprzedaży, marketingu i wszyscy inni pracownicy, którzy na co dzień pracują w środowisku procesowym