Jak budować architekturę procesową i wdrażać zarządzanie procesowe w firmie
Cele: poznanie praktycznych rozwiązań stosowanych w wiodących organizacjach w zakresie budowy architektury procesowej i wdrażania zarządzania procesowego. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak efektywnie budować strukturę procesów, jakie wykorzystywać narzędzia i jak powinien wyglądać optymalny model procesowy w firmie. Istotnym elementem szkolenia jest przegląd ról w systemie zarządzania procesami.
Ramowy program usługi:
- Wprowadzenie- co to jest proces? Dlaczego warto wdrażać zarządzanie procesowe w firmie?
- Model zarządzania procesowego w firmie
- struktura procesów
- przegląd stosowanych architektur
- Podział procesów: procesy podstawowe, zarządcze i wspierające, megaprocesy, procesy strategiczne, podprocesy, procesy operacyjne
- Zasady organizacji procesów, zasady zarządzania procesami
- Role w procesach: zarząd, sponsor, właściciele, ekspert
- Cele i mierniki procesów: cele/ produkty procesów, zakres procesu, KPI
- Przeglądy procesów: zakres przeglądów, częstotliwość, odpowiedzialni
Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia:
Uczestnicy po ukończeniu szkolenia będą:
- rozumieć pojęcie zarządzania procesowego
- znać strukturę procesów i architekturę procesową
- znać i stosować podstawowe zasady organizacji procesów
- rozumieć role w systemie zarządzania procesowego
Grupa docelowa: Kadra zarządzająca, kadra kierownicza wszystkich działów, specjaliści działów jakości, reklamacji, serwisu, analiz, obsługi klienta, Contact Center, sprzedaży, wsparcia sprzedaży, marketingu i wszyscy inni pracownicy, którzy na co dzień pracują w środowisku procesowym