Jak skutecznie zarządzać satysfakcją i lojalnością Klientów
Cele: Szkolenie koncentruje się na praktycznych rozwiązaniach stosowanych w wiodących organizacjach w zakresie badań satysfakcji i lojalności Klientów i działań podejmowanych w celu zapewnienia ich wzrostu.
Ramowy program usługi:
- Satysfakcja, a lojalność – wprowadzenie
- Customer Satisfaction Index (CSI)
- Net Promoter Score (NPS)
- Critical Incident Technique(CIT)
- Czynniki wpływające na satysfakcję i lojalność Klientów
- Cele i korzyści badań satysfakcji i lojalności
- Wpływ satysfakcji na wyniki finansowe
- Wymagania normy ISO 9001
- Metody zbierania danych
- formułowanie pytań
- budowanie ankiet i scenariuszy rozmów
- CATI, CAVI, grupy focusowe, wywiady grupowe, inne źródła danych
- najczęściej popełniane błędy
- Metody analizy danych
- skala Likerta
- błąd badania
- Badania satysfakcji i lojalności – i co dalej?
- działania usprawniające
- budowanie przewagi konkurencyjnej
- Przegląd najlepszych praktyk -przykłady modeli stosowanych w wiodących firmach z sektora usługowego
- Podsumowanie
Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie:
- znać wytyczne normy ISO9001 w kontekście badań satysfakcji i działań korygujących
- umieć stosować wiele metod badań satysfakcji i lojalności
- stosować odpowiednie metody analizy danych
- umieć uniknąć najczęściej popełnianych błędów
- samodzielnie przygotowywać badania satysfakcji i lojalności (ankiety, scenariusze rozmów)
Grupa docelowa: Kadra zarządzająca, kadra kierownicza i specjaliści działów marketingu, obsługi klienta, wsparcia sprzedaży, reklamacji, jakości, analiz.
Czas trwania: 12 godzin (2 dni)